Loading...
Zarządzanie sobąZarządzanie zespołem

Jak pracować z liderem który Cię nie lubi?

Ciężko pracuje się z osobą, która ewidentnie Cię nie lubi, szczególnie kiedy jest to Twój lider. Nie czujesz się komfortowo… Co zazwyczaj robisz w takiej sytuacji? Co mógłbyś zrobić aby poprawić tą współpracę.

Co robisz mając nad sobą lidera który Cię nie lubi?

1.  Ukrywasz się

Dzięki temu unikasz bezpośrednich konfliktów. Ale… tracąc energię na ukrywanie się tracisz rozpęd w byciu dobrym liderem dla swoich ludzi.

2.  Utrudniasz życie

Stałeś się pasywnie agresywnym. Nie robisz nic szczególnie destruktywnego, po prostu nie współpracujesz. Taką postawą również szkodzisz zespołowi siejąc dekoncentrację.

3.  Działasz na szkodę

Próba ukarania lub działanie na szkodę swojego lidera to najgorsza z możliwych postaw, która prowadzi do zniszczenia Waszej integralności.

Żadna z powyższych postaw nie prowadzi do rozwiązania problemu. Nie masz wpływu zamiary Twojego lidera wobec Ciebie oraz to czy polubi pracę z Tobą, ale możesz zrobić wszystko co w Twojej mocy, aby nie stanowić źródła jego problemów.

Co możesz zrobić, w celu poprawy współpracy z trudnym liderem?

  • Kontroluj emocje

 Niekontrolowane negatywne emocje odbiją się nie tylko na Twoim obszarze zawodowym, ale również na prywatnym życiu. Wpływają na podejmowanie decyzji, sposób postrzegania relacji  oraz to jak Ty przewodzisz swojemu zespołowi. Musisz nauczyć się panować nad emocjami (“Filtrowanie” emocji, czyli jak umożliwić sobie podejmowanie dobrych decyzji). Zwracaj uwagę na to jak się czujesz, staraj się załagodzić wszelkie urazy i iść dalej. Nie pozwól na to by zdominował Cię żal.

  • Szukaj nici porozumienia

Każdy postrzega świat ze swojej własnej, unikalnej perspektywy. Jeśli nauczysz empatii, postarasz się wejść w świat swojego lidera, będziesz zdumiony jak skuteczna może stać się komunikacja między Wami. Szukaj obszarów w których możesz zgodzić się ze swoim liderem, skoncentruj się na tym co Was łączy (a nie na dzielących Was różnicach). Zacznij od wspólnego celu.

  • Bądź zawsze uprzejmym

 Lady Dorothy Nevill zauważyła, że: “Prawdziwa sztuka konwersacji polega nie tylko na tym, żeby mówić właściwe rzeczy we właściwym czasie, ale także na tym, żeby nie powiedzieć niewłaściwych rzeczy, kiedy nas korci”. To wskazuje na fakt, że zawsze trzeba być uprzejmym. Pokonaj swojego lidera (jego niechęć do Ciebie) uprzejmością. Bądź stały w swoich reakcjach, szczery, miły, pomocny i uprzejmy w przeciwieństwie do Twojego lidera – w końcu “zmięknie”. Takim zachowaniem pokażesz, nie słabość i rozpacz, jakby to się wydawało na pierwszy rzut oka, lecz swoją mądrość i siłę.

  • Rozwiązuj problemy

 Zmianę nastawienia swojego lidera możesz zmienić poprzez skuteczne rozwiązywanie problemów. Bo przecież łatwo jest zauważać i wytykać je innym. Jeśli nauczysz się proponować i wcielać w życie dobre rozwiązania, to ułatwisz pracę Twojemu liderowi, przez co jego nastawienie do Ciebie może pozytywnie się zmienić.

  • Rób więcej niż się od Ciebie wymaga

Chcą być lubianym przez ludzi, musisz umieć wykraczać poza ich oczekiwania. Robiąc to co do Ciebie należy “i jeszcze trochę ponad to” sprawisz że będą lgnęli do Ciebie nie tylko Twoi pracownicy, ale również Twój szef.

Zdarza się, że ludzie nie lubią kogoś bez konkretnego powodu. Taka sytuacja może dotyczyć również Twojej relacji z szefem. Staraj się znaleźć z nim nić porozumienia i bądź dobrym pracownikiem. Trudno jest nie lubić kogoś kto traktuje innych uprzejmie, dobrze wykonuje swoją pracę i co więcej,wykracza poza wszelkie oczekiwania. Jeśli to są Twoje cechy, a mimo to Twój szef nadal za Tobą nie przepada, to bądź spokojny – to nie Ty jesteś źródłem problemów w tej relacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najlepsze