Palisz się, by przekazać innym swoją wizję i zastanawiasz się dlaczego wszyscy nie rwą się by Ci w tym pomóc? Kluczem do sukcesu jest wiarygodność i zaufanie, które szybko musisz zdobyć. Bez tego nie proś i nie licz na poparcie.
Ilość zaufania jakim zostaniesz obdarzony na początku zależy od:
- kultury danej organizacji
- wiarygodności Twojego poprzednika
- wpływu Twojego przełożonego na innych
to co będziesz mówić, będzie miało większe znaczenie, niż to, kim jesteś. Będziesz uważnie obserwowany, czy to mówisz pokrywa się z tym co robisz. Stale wykazując się silnym charakterem i kompetencjami będziesz zwiększał swoją wiarygodność… aż do momentu kiedy to kim jesteś, będzie miało większe znaczenie, niż to, co mówisz. W miarę zdobywania coraz większej ilości zaufania, będzie wzrastał Twój wpływ.
Udowodnij swoje kompetencje
- pracuj ciężko – w ten sposób zdobędzie szacunek innych
- myśl perspektywicznie – rozpoczynaj wszelkie zadania mając w głowie wizję ich rezultatów
- dąż do doskonałości – im lepsza jakość Twojej pracy, tym większa Twoja wiarygodność
- nie odpuszczaj – dobry lider doprowadza swoje sprawy do końca
Pokaż swój charakter
- troszcz się o ludzi, którym przewodzisz – pamiętaj, że Twoi ludzie na początku będą zastanawiać się przede wszystkim nad tym czy: zadbasz o nich, czy im pomożesz, czy mogą Tobie ufać
- rób właściwe rzeczy – nie ukrywaj swoich błędów, wyjaśniaj je i przepraszaj. Wiedz, że to nie będzie łatwa dla Ciebie rzecz, ale dzięki temu zrekompensujesz swoje błędy i wykażesz siłę swojego charakteru
- mów prawdę – spójność między słowami i czynami to budulec zaufania. Tylko szczerość da podwaliny Twojej wiarygodności.
Nieustające budowanie wiarygodności poprzez charakter i kompetencje to najskuteczniejsza droga do zdobycia zaufania, które porwie Twoich ludzi za Tobą. Zdobyta wiarygodność w oczach Twojego zespołu, szybko przedłoży się na Twoją wiarygodność widzianą oczami całej organizacji.