Loading...
Zarządzanie procesowe

Cele zarządzania procesowego – jakie są i od czego zależą?

Często podkreśla się, że celem zarządzania procesowego jest podtrzymywanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Tymczasem zróżnicowanie celów zarządzania procesowego jest efektem różnic w definiowaniu i rozumieniu samego pojęcia zarządzania procesowego.

Co należy rozumieć pod pojęciem zarządzania procesowego? Przeczytaj o tym w odrębnym artykule.

Zarządzanie procesowe jako metoda zarządzania organizacją osiągnęła już pewien poziom dojrzałości:

  • jest szeroko opisywana w literaturze,
  • są jej poświęcone wyspecjalizowane czasopisma naukowe (np. „Business Process Management Journal”) i konferencje,
  • na wielu uniwersytetach oferowane są osobne specjalności o tej tematyce,
  • rośnie liczba praktycznych zastosowań metody w przedsiębiorstwach.

Jakie można wskazać cele zarządzania procesowego?

Do najczęściej wymienianych celów zarządzania procesowego zalicza się:

  • dostosowanie procesów biznesowych do strategicznych celów organizacji i potrzeb klientów,
  • poprawa efektywności organizacyjnej,
  • doskonalenie wyników biznesowych,
  • usuwanie barier między grupami funkcyjnymi i spajanie organizacji,
  • poprawa jakości wspólnego uczenia się w ramach organizacji oraz między organizacją a jej otoczeniem,
  • kontrola i poprawa procesów w organizacji,
  • poprawa jakości produktów i usług,
  • określenie możliwości wykorzystania technologii do wsparcia działania organizacji,
  • określenie możliwości outsourcingu.
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najlepsze